Tworzenie Treści Wideo - Nagrywanie na YouTube

Pozycjonowanie Filmów na YouTube

pozycjonowanie filmow na YouTube

Pozycjonowanie Filmów na YouTube staje się coraz głośniejsze. Dlaczego? Bowiem wiele osób zadaje sobie pytanie czy da się wypozycjonować film na YouTube. Przeprowadziłem test, który zajął mi dwa miesiące i odpowiedź brzmi jednoznacznie tak!

[box type=”info” ]

Jeżeli chcesz nauczyć się pozycjonować filmy aby były na topowych miejscach zarówno w wyszukiwarce YouTube jak i po wpisaniu frazy również w wyszukiwarce Google jako jedyny film na liście. Wpisz swoje dane aby zostać poinformowany jako pierwszy o elitarnym kursie YouTube tylko dla ograniczonej liczby osób.







[/box]

Sam YouTube oraz tworzenie filmików na YouTube stało się ogromnie popularne, a co więcej popularność ta rośnie. Przedstawiam Ci poniżej pierwszy wpis, który jest nie jaką esencją tego co trzeba wykonać. Ba, są to rzeczy które musisz zrobić aby Twój film na YouTube był wyżej niż konkurencji.

1. Słowa kluczowe w tytule filmu YouTube.

Kluczowy aspekt każdej pozycji na YouTube. Jeżeli chcesz zwiększyć oglądalność swoich filmików na YouTube, Twój tytuł musi zawierać słowa kluczowe, których szukają odbiorcy. Głównie szukają po słowach kluczowych w przypadku usług bądź gier video oraz wpisując frazę typu “Jak rozwiązać problem X”.

Jak dobrać słowa kluczowe do filmu YouTube?

– podpowiedzi YT

Wpisuj tutaj frazy, zdania blisko znaczne do tematu. Zobacz co podpowiada Ci wyszukiwarka YouTube bowiem wyświetla ona najczęściej wpisywane frazy.

pozycjonowanie YouTube
– Google Adwords: Keyword Planner

Jeżeli nie wiesz w jaki sposób tego dokonać, kliknij tutaj.

Warto pamiętać, że YouTube to serwis Google’a. Działają tutaj podobne algorytmy co w głównej wyszukiwarce dlatego też nie warto pchać wielu słów kluczowych do tytułu. Najlepiej skondensować tytuł do 3 mocnych słów kluczowych, mowa tutaj głównie o treściach reklamowych np. usługi wideofilmowania. Lepiej użyć tytułu ”wideofilmowanie łódzkie” niż nadać tytuł “Ania i Krzysztof 2.08.2014 wideofilmowanie łódzkie”. Najważniejsze słowa kluczowe powinny być na początku! Jeżeli np. chcesz kogoś nauczyć jakieś rzeczy lepiej sprawdzają się tutaj tytuły w stylu “Jak wykonać…”, “Jak zrobić…”. Jeżeli będzie to gameplay z jakieś gry to nie wpisuj np. “nocne granie w grę X” tylko “nazwa gry + gameplay” bądź na odwrót.

2. Opis filmu na YouTube.

Istotną kwestią jest również opis naszego filmu na YouTube. Jeżeli chcesz aby Twój film był lepiej pozycjonowany na YouTube to postaraj się aby jego opis był niczym wpis na blogu. Najlepiej aby był unikalny.

Pierwsze dwie linijki naszego opisu powinny być to albo link do naszego bloga/witryny etc. albo tzw. wezwanie do akcji, z angielskiego Call To Action. Czemu akurat tutaj? Ponieważ są one widoczne jeszcze przed rozwinięciem opisu. Jeżeli będzie to link, pamiętaj aby dać odnośnik z http:// ponieważ stanie się on wtedy klikalny.

Nie zapominaj wplatać słów kluczowych w opisie. Im więcej ich tym lepiej, również w odmianach. Nie przesadzaj oczywiście z tym, pamiętaj aby było to naturalne.

3. Niestandardowa miniatura filmu na YouTube.

Nie można zapomnieć aby dodać niestandardową miniaturę. Dlaczego? Po pierwsze mamy wybór tylko 3 miniatur, które YouTube generuje automatycznie z naszego filmu. Jak wiadomo, nie zawsze będą one trafne. Wykorzystując tą opcję, mamy możliwość wstawienia własnej grafiki, która będzie bardziej zwracała na siebie uwagę w gąszczu innych miniatur. Sprawdź sam, jak wielu YouTuberów wstawia niestandardowe miniatury.

pozycjonowanie filmow YouTube

Jak myślisz która miniatura przykuje uwagę odbiorców? Jak widzisz, w tym przypadku YouTube wygenerował 3 identyczne miniatury które są szare i niezbyt zachęcające do kliknięcia.

4. Adnotacja subskrypcji w filmiku YouTube.

Pamiętaj aby dodać adnotację do subskrypcji swojego kanału YouTube. Dlaczego? Bowiem to właśnie subskrybenci generują najwięcej ruchu na filmikach oraz oglądają je z ciekawością. Kolejną kwestią jest to, iż algorytm YouTube bierze również pod uwagę ilość subskrybentów określonego kanału YouTube.

Możesz to wykonać np. na końcu filmu, na specjalnej planszy co wygląda nieco lepiej i bardziej profesjonalnie.
pozycjonowanie YouTube4

Albo jako adnotacja w trakcie filmu.
pozycjonowanie  filmow YouTube

5. Link do kolejnych filmów bądź strony.

Twoje filmy staną się bardziej popularne i chętniej oglądane bowiem trafiają do osób które są zainteresowane Twoją tematyką skoro oglądają Twój film na YouTube. Aktualnie algorytm YouTube przy pozycjonowaniu filmów bierze pod uwagę ilość wyświetleń filmu na YouTube oraz czas oglądania, dlatego też warto aby nasze filmy trafiały do zainteresowanych osób. Dlaczego ponieważ będą oni oglądać film dłużej niż przypadkowy użytkownik. YouTube winduje do góry filmy, które są oglądane do końca bądź po prostu przez dłuższy czas trwania, “zakopuje” niejako filmy które są wyłączone po chwili od odtworzenia.

pozycjonowanie YouTube

Jest to pięć podstawowych porad w jaki sposób można pozycjonować filmy na YouTube. Oczywiście jest to wstęp w jaki sposób można “rozbujać” swój kanał. Dla osób zainteresowanych przygotuję kurs wideo premium pozycjonowania filmików na YouTube. Będzie to mix, który da Ci topowe pozycje. Metody które będą tam ukazane będę dostępne tylko dla elitarnego grona.

Nazywam się

Bartosz Bartczak “WideoNinja”

i od kilkunastu lat tworzę treści wideo. 

Pomagam przedsiębiorczym osobom tworzyć nienaganne wideo za pomocą sprawdzonej i rzetelnej wiedzy w skompresowanej formie.

1 komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.