Tworzenie Treści Wideo - Nagrywanie na YouTube

Ustawienia Projektu w Adobe Premiere PRO CC

ustawienia-projektu-adobe-premiere

W tym wpisie pokaże Ci w jaki sposób prawidłowo przejść proces ustawienia  projektu w Adobe Premiere PRO CC.

Ekran powitalny, tuż po uruchomieniu programu.

ustawienia projektu w premiere cc 1

Należy wyróżnić tutaj 2 kluczowe dla nas sekcje w ustawieniach projektu w Adobe Premiere PRO CC.

1. Create New – To właśnie tutaj klikamy aby utworzyć nowy projekt.

2. Open a Recent Item – Tutaj odnajdziemy ostatnie “używane” projekty w Adobe Premiere PRO CC.

Klikamy oczywiście na New Project…

Przed oczyma ukazuje się nam okno ustawienia projektu Premiere PRO CC.

Ustawienia projektu w Premiere PRO CC

ustawienia projektu w adobe premiere cc 2

Wytłumaczę całość zaczynając od góry.

Name – nazwa projektu w Adobe Premiere PRO CC

Location – nic innego jak miejsce gdzie zapisze się nam plik projektu.

Tutaj zatrzymajmy się na chwilę. Nie polecam zapisywania projektu na tym samym dysku co dysk systemowy oraz dysk na którym zainstalowany jest sam Adobe Premiere PRO CC. To gdzie i na jakim dysku najlepiej zapisywać poruszę w osobnym wpisie.

Video Renedering and Playback – Mamy do wyboru dwie opcje: Mercury Playback Engine GPU Acceleration (CUDA) oraz Mercury Playback Engine Software Only.
Pytanie co mam wybrać? Otóż jeżeli Twoja karta posiada CUDA a dodatkowo jest na liście wspieranych kart przez Adobe Premiere PRO CC to oczywiście wybieramy opcję pierwszą, w przeciwnym wypadku zmuszeni jesteśmy do wyboru drugiej opcji.

UWAGA TRICK!
Niekiedy można dopisać swoją kartę graficzną do programie Premiere PRO CC aby CUDA wspierała renderowanie naszego materiału. Jak tego dokonać dowiesz się, przechodząc do tego artykułu.

Video oraz Audio – zostawmy tak jak na załączonym obrazku. To najwygodniejsza metoda wyświetlania na linii czasu naszego programu.

Capture – Sekcja ta odpowiedzialna za przechwytywanie materiału z naszej kamery bądź innego urządzenia. Mamy do wyboru opcję DV oraz HDV. Wybieramy oczywiście zgodnie z tym jaki materiał posiadamy.

Scratch Disks – Czyli lokacje gdzie mają zapisywać się nam pewne składowe naszego projektu. Temat omówię szerzej w innym wpisie.

ustawienia projektu w adobe premiere cc 3

Captured Video – Przechwycony materiał video

Captured Audio – Przechwycony materiał audio

Video Previews – Pliki pomocnicze które pozwalają nam na płynny podgląd przerenederowanego materiału. Używany w przypadku gdy nie mamy podglądu Real Time.

Audio Previews – Tak jak wyżej, tyczy się jednak ścieżek audio.

Project Auto Save – Miejsce gdzie Adobe Premiere będzie nam automatycznie zapisywał projekt. Oczywiście jeżeli będziemy tego chcieli.

W kolejnych wpisach omówię ustawienia lokalizacji na naszych dyskach, ustawienia sekwencji, ustawienia programu oraz trick CUDA.

[autoresponder slug=”autoresponder-1″]

Nazywam się

Bartosz Bartczak “WideoNinja”

i od kilkunastu lat tworzę treści wideo. 

Pomagam przedsiębiorczym osobom tworzyć nienaganne wideo za pomocą sprawdzonej i rzetelnej wiedzy w skompresowanej formie.

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.