Do treści wideo już (prawie) nikogo nie trzeba przekonywać. Wiemy, że są wiodące w Internecie.
Mimo to postanowiłem sprawdzić co mówią o wideo statystyki. Najciekawsze i najważniejsze przedstawiam w poniższym wideo.
Oprócz samych statystyk na temat wideo omawiam również istotne trendy. Warto się z nimi zapoznać.
Treści wideo w 2024 roku
Kluczowe wskaźniki i trendy
Napisy głównym trendem w 2024 roku
92% konsumentów ogląda filmy bez dźwięku, dlatego bardzo ważne jest zapewnienie napisów, aby skutecznie komunikować się z odbiorcami.
Źródło: https://cielo24.com/2021/12/digital-accessibility-for-marketing-and-sales
CZAS, CORAZ MNIEJ CZASU…
- Zaangażowanie wideo zaczyna znacznie spadać między 2, a 3 minutą (Wistia, 2016)
- Filmy o długości 30-90 sekund najlepiej sprawdzają się na LinkedIn (LinkedIn)
- Optymalna długość wideo dla zaangażowania na Facebooku wynosi od 2 do 5 minut. (Social Insider)
Mniejsze zasoby i produkcja wideo
Dzisiejszy marketing wideo opiera się na tworzeniu autentycznych treści, w które ludzie wierzą i którym ufają.
nagrywanie smartfonem -> nie musisz mieć drogiego sprzętu
Mobile, mobile i jeszcze raz mobile
- 62% konsumentów twierdzi, że woli oglądać treści wideo na smartfonie lub tablecie.
- Według serwisu YouTube ponad 70% wszystkich filmów wideo w serwisie YouTube odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
- Wyzowl twierdzi, że 90% konsumentów ogląda filmy na swoich urządzeniach mobilnych.
Jednakże… zawsze sprawdzaj SWOJE statystyki.
Statystyki na temat filmów wideo
- Do 2022 r. filmy online będą stanowić ponad 82% całego ruchu konsumenckiego w Internecie — 15 razy więcej niż w 2017 r. (Cisco)
- Salesforce informuje, że 90% organizacji marketingowych korzysta z wideo. Co więcej, uznali wideo za wiodący kanał w 2021 r. (Salesforce, 2021)
- Z raportu Google dowiadujemy się, że 46% widzów na całym świecie korzysta z treści wideo, aby dowiedzieć się czegoś nowego. (Google, 2019)
- Dwie trzecie osób (66%) stwierdziło, że woli obejrzeć krótki film, aby dowiedzieć się o produkcie lub usłudze (Wyzow, 2020)
- 94% osób obejrzało film wyjaśniający, aby dowiedzieć się więcej o produkcie lub usłudze. (Wyzow, 2021)
- Na całym świecie 40% kupujących stwierdziło, że kupiło produkty, które odkryli na YouTube (Think with Google, 2018)
- 95% marketerów twierdzi, że wideo pomogło zwiększyć zrozumienie ich produktu lub usługi przez użytkowników. (Wyzow, 2020)
- 87% marketerów twierdzi, że wideo zwiększyło ruch w ich witrynie. (Wyzow, 2020)
- Posty wideo w mediach społecznościowych zyskują o 48% więcej wyświetleń (The Marketing Helpline)
- Posty wideo na LinkedIn są udostępniane 20 razy częściej niż inne formaty treści (LinkedIn)
- Zespoły sprzedażowe, które wykorzystują filmy w swoich e-mailach, uzyskują o 16% wyższy współczynnik otwarć i 26% wzrost odpowiedzi (Sales Loft, 2018)
- E-maile z zawartymi w nich filmami poprawiają współczynnik klikalności o 300% (Campaign Monitor)
- Ponad 90% osób twierdzi, że odkrywa na YouTube nowe marki lub produkty. (Google)
- 84% marketerów ocenia umiejętności tworzenia filmów za najbardziej istotne przy zatrudnianiu na nowe stanowisko marketingowe. (Animoto)
Podsumowanie
Jak widać, wideo zdominowało “rynek treści”. Czy tak pozostanie. Wszystko wskazuje, że tak.
Daj znać czy tworzysz już materiały wideo dla Twojej marki osobistej, firmy?
Jeśli tak – co takiego tworzysz i czy masz z tymi jakieś problemy? Będzie to dla mnie wskazówka do kolejnego materiału.
Jeśli nie – czy zamierasz zacząć? Czy masz jakieś obiekcje przed rozpoczęciem, a może tego po prostu nie potrzebujesz?
Dodaj komentarz