Obróbka Filmów - Nagrywanie na YouTube
7-typow-wideo

7 typów wideo, których warto użyć w strategii contentowej

Filmy wideo należą dziś do najczęściej wybieranych – i najpopularniejszych wśród użytkowników – form przekazywania treści. 

Stanowią interesujące, edukacyjne oraz potrafiące przyciągnąć uwagę widzów narzędzia, które w pewnych przypadkach mogą nawet sprawdzić się lepiej niż teksty czy zdjęcia. Z tego właśnie powodu powinieneś je wdrożyć do swojej strategii contentowej.

Należy jednak pamiętać, że istnieje wiele różnych typów filmów wideo, a każdy z nich sprawdzi się w innych okolicznościach. Wybór konkretnego rodzaju musisz oprzeć w oparciu o wiedzę na temat Twojego widza, kanałów, które umożliwią jego dystrybucję oraz wielu innych czynników wpływających na odbiór wideo.

Chcesz dowiedzieć się więcej? W takim razie czytaj dalej i zapoznaj się z siedmioma typami filmików, które pomogą rozwinąć Twoją działalność!

1. TOP 10

Ten rodzaj wideo dobrze sprawdza się w przypadku filmów instruktażowych. Stylista np. mógłby stworzyć film pt. „Top 10 outfitów na najgorętszy okres w roku”. 

Fraza „Top 10” należy do najczęściej wyszukiwanych haseł w Google, jednak jej stosowanie warto poprzeć badaniami nad słowami kluczowymi oraz ankietą wśród użytkowników, które pomogą Ci stwierdzić, czy ten typ wideo nada się dla Twojego kanału.

2. Wywiady

Które z wątpliwości dotyczących Twojego biznesu, produktu czy usług mogłyby zostać wyjaśnione przez specjalistów?

Wywiad sprawi, że Twój kanał będzie wydawał się bardziej profesjonalny. Oprócz odpowiadania na pytania, zaproszeni eksperci mogliby również prezentować najnowsze trendy związane z polem Twojej działalności. 

Co ważne, ten typ filmu nie musi jednak ograniczać się do korzystania z pomocy specjalistów. Możesz również zaprosić do udziału użytkowników, którzy opowiedzą o przydatności Twoich produktów czy usług. 

Ciekawym sposobem na stworzenie dobrego wizerunku jest także rozmowa z pracownikami, podczas której Twoi klienci dowiedzą się, jak wygląda codzienność w Waszej firmie.

3. Q&A - Pytania i odpowiedzi

Wywiady dają możliwość podzielenia się doświadczeniami i trendami. Sekcja Q&A (ang. Questions and Answers – pytania i odpowiedzi) skupia się natomiast na odpowiadaniu na indywidualne pytania Twoich użytkowników.

Ten rodzaj filmu możesz również oprzeć na informacjach, które zebrałeś z sekcji FAQ (ang. Frequently asked questions – najczęściej zadawane pytania). Ich dystrybucja pomoże Ci w dbaniu o klientów, a także przyczyni się do lepszych wyników sprzedaży. 

Wideo typu Q&A możesz również stworzyć w nawiązaniu do swoich poprzednich treści. Być może któryś z twoich dotychczasowych filmów wzbudził dużo wątpliwości? Spróbuj nakręcić kolejny, w którym odpowiesz na pytania zadawane za pośrednictwem mediów społecznościowych.

4. Historie sukcesu

Historie ludzi, którym udało się odnieść sukces dzięki Twojej działalności, pomagają zwiększyć wiarygodność i rzetelność Twojej firmy. Mogą również w znacznym stopniu przyczynić się do wzrostu zainteresowania i sprzedaży.

Powszechnie wykorzystywany w marketingu, ten rodzaj wideo pozwala na pokazanie rezultatów Twojej marki. 

Ciekawym pomysłem jest również skupienie się na początkach działalności, które zaprezentujesz właśnie przez zestawienie z historiami sukcesu.

5. Live streams

Udostępnianie wideo w czasie rzeczywistym za pomocą mediów społecznościowych jest dziś bardzo popularnym sposobem na nawiązanie kontaktu z publicznością. Możesz w tym celu posłużyć się np. Instagramowymi Stories, Facebookiem czy nawet YouTube’m.

Wielu ludzi zastanawia się jednak, dlaczego w ogóle warto w tego typu filmy inwestować. Dlaczego mają one aż tak duże znaczenie?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – streamingi na żywo sprawiają wrażenie, że omawiana kwestia musi zostać podniesiona właśnie teraz. Dlatego też ten typ treści może okazać się bardzo przydatny podczas promocji wydarzenia czy nowych funkcji danego produktu.

Taki rodzaj wideo daje też większą elastyczność w zakresie produkcji i likwiduje potrzebę edycji. Najważniejsza jest w nim treść – informacja, która musi być aktualna i dobrze przedstawiona publiczności. 

Podczas live streamingów warto również wyznaczyć czas na pytania widzów, dzięki którym oglądający wejdą w interakcję z Twoim produktem czy samą marką.

6. Kulisy

Niektóre marki mogą skorzystać na filmikach pokazujących kulisy ich kampanii czy działalności. Ten typ wideo jest szczególnie przydatny, jeśli audiowizualna produkcja obejmowała udział celebrytów lub efektów specjalnych. W takich wypadkach widzowie często są zainteresowani samym procesem powstania materiału.

Strukturę wideo przedstawiającego kulisy – np. powstawania filmu – możesz też wykorzystać do stworzenia następnej relacji. 

Istotne jest tutaj, by materiał z kulisów opublikować na mediach społecznościowych, które są również targetem produktu finalnego – w ten sposób treść będzie kursowała pomiędzy kanałami, zwiększając swoją promocję.

7. Recenzja

Recenzje stanowią bardzo interesujące narzędzie dla osób współpracujących z influencerami. Zazwyczaj są one umieszczane na kanale partnera, a tworzone z wykorzystaniem planu, sprzętu i specyficznego języka twórcy produktu.

Producenci mogą zachęcać influencerów do nagrywania tego typu recenzji poprzez wysyłanie produktów jeszcze przed dystrybucją. To doprowadzi do popularyzacji ich marki i większej liczby osób zainteresowanych danym towarem.

Do recenzji warto jednak podejść z otwartym umysłem – nawet jeśli płacisz za jej stworzenie, to pamiętaj, że influencer jest współtwórcą i wideo musi odzwierciedlać jego styl i osobowość. W przeciwnym razie nie będzie dla widza wiarygodne. Publiczność wyłapie wszystkie nienaturalne dla influencera elementy, przez co całość będzie sprawiała wrażenie wyreżyserowanej.

Wybierz najlepszy typ wideo dla Twojej marki

Filmy wideo to świetne narzędzie pozwalające na nawiązanie relacji z klientami, jednak oprócz tego pełnią również inne funkcje.

Odpowiednio zaplanowane i dostosowane do lejka zakupowego, mogą znacząco wpływać na generowanie nowych klientów oraz zwiększoną konwersję.

Poszczególne typy wideo wykazują różne działanie w odmiennych sytuacjach. Niektóre z nich są skuteczniejsze w mediach społecznościowych, a inne na konkretnych platformach. 

Najważniejsza jednak jest znajomość własnej marki, gdyż to właśnie na jej podstawie należy wybrać treść i kanał komunikacyjny dla promocyjnego wideo.

Co myślisz o zestawieniu 7 typów wideo, które możesz wykorzystać w swojej strategii marketingowej? 

Mam nadzieję, że Ci się podobało! Aby dowiedzieć się więcej, śledź nowości na moim blogu, a także sprawdź post o tym jak zacząć nagrywać 🙂

Bartosz

Bartosz Bartczak - autor bloga. Pasjonat wideorejestracji montażu oraz postprodukcji wideo. Chętnie dziele się wiedzą odnośnie świata edycji wideo. Na swoim koncie mam ponad 100 godzin materiałów szkoleniowych, które stworzyłem. Zostań ze mną Wideo Ninja!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.