Tworzenie Treści Wideo - Nagrywanie na YouTube

Jak tworzyć wideo na potrzeby wideo marketingu?

wideo-marketing-youtube

W tym wpisie poruszę temat tego, w jaki sposób powinien wyglądać Twój film wideo który będzie realizowany na potrzeby wideo marketingu. Nagrywanie takich filmów jest coraz bardziej popularne w takich dziedzinach jak: rozwój osobisty, NLP, e-biznes. Nic dziwnego, ponieważ osoba która pokazuje samego siebie jest bardziej akceptowalna przez internautów. Nie jest już taka anonimowa i zwiększa to na pewno zaufanie oglądających do owej osoby. Jako, że temat odnosi się wideo marketingu, będę tutaj faworyzował portal YouTube, ba, dałem mu nawet monopol. We wpisie oprócz porad do wideo marketingu, są porady do tworzenia filmów niekoniecznie marketingowych.

O czym pamiętać o tworzenie wideo na potrzeby wideo marketingu?

Nie powielaj filmów wideo czyli unikalny wideo marketing.

Wielu początkujących wideo marketerów rozpoczyna swoją przygodę tworząc filmy które już są w sieci stworzone przez inne osoby, zapewne bardziej znane przez co mają większą ilość wyświetleń. Często są to już oklepane tematy, łatwe, które łatwo nagrać dlatego też zabierają się za stworzenie takiego filmu wideo. Powielony temat a zatem powielony film wideo będzie niżej w wyszukiwaniach YouTube aniżeli film o tej samej tematyce osoby z dłuższym stażem na portalu i z większą oglądalnością. Jeżeli chcesz wybić się na wideo marketing, twórz unikalne materiały wideo.

Jakość filmów wideo a wideo marketing.

Zadbaj aby Twój materiał był możliwie dobrej jakości. Dajmy na to, masz kamerę, aparat, urządzenie rejestrujące wideo, które nie radzi sobie w słabym oświetleniu, to albo postaraj się doświetlić pomieszenie [np. lampą halogenową 500 watt :)] albo poczekaj na słoneczny dzień i nagraj to właśnie wtedy. Na temat jakości nagrań, akcesoriów które są przydatne do “domowego studia” naszych wideo marketingowych nagrań postaram się stworzyć oddzielny artykuł, jeżeli będzie tylko zapotrzebowanie na to. Poza tym, sam materiał wideo nie musi być nagrywany kamerą wideo, nie musi być w ogóle rejestrowany bowiem może to być połączenie np. prezentacji power point + nagranie głosu bądź projekt wideo w programie do montażu wideo.

Przygotuj się do roli jeżeli będziesz nagrywał sam siebie. To pozwoli Ci na to abyś wyszedł godnie w oczach internautów a poza tym skróci to czas Twojego montażu wideo. Osoba która gubi się podczas materiału wideo nie wygląda obiecująco.

Marketing wideo na YouTube stał popularny a wielkie firmy przewidują, że prawdziwy boom na wideo w internecie będzie w 2015 roku. Użytkownicy tworzą coraz lepsze materiały dlatego też nie możesz odstawać od reszty. Słaba prezentacja w PowerPoincie + głos wkrótce okaże się mało interesująca. Próbuj tworzyć materiały wideo, które zainteresują Twojego Klienta. Jeżeli nie miałeś styczności nigdy z montażem wideo, to zapraszam Cię do skorzystania z darmowego kursu Adobe Premiere PRO.

[box type=”info” ]Chcesz więcej poradników na temat greenscreen, kluczowania, wideo marketingu i wzbogacania swoich produkcji efektami? Zapisz się na listę z poradnikami, które będą dostępne tylko dla zapisanych.







[/box]

Długość filmu.

Tutaj wszyscy są zgodni, internauci nie lubią długich filmików wideo. Jeżeli tworzysz materiał stricte na potrzeby wideo marketingu, jest to oferta bądź nakłanianie do wykonania określonej akcji to warto pamiętać o tym, że filmik 3-5 minut będzie kresem możliwości dla użytkowników. Jeżeli tworzysz poradnik, tutorial, kurs wideo to owy materiał wideo może być dłuższy choć wiele marketerów twierdzi, że więcej niż połowa osób “wytrzymuje” obejrzenie filmiku wideo do 15 minut. Tak więc jeżeli jesteś w stanie wytłumaczyć komuś w sposób zrozumiały daną kwestię w krótkim czasie, na pewno zdobędziesz przewagę.

Linkowanie własnej strony. Wideo marketing i jego moc.

Skoro mowa o wideo marketingu więc słowo “marketing” zobowiązuje nas abyśmy mieli jakąś korzyść z tego, iż utworzyliśmy film wideo dlatego warto dodać link do swojej strony, czy to w opisie czy to w samym materiale wideo. Pamiętajmy, iż YouTube to największa przeglądarka wideo na świecie, świetnie się pozycjonuje [ponieważ należy do Google] więc jeżeli będziesz tworzył unikalne materiały wideo zapewne będziesz widoczny w swoich niszach w tzw. TOP10 Google. Film w wynikach wyszukiwania bardzo przyciąga uwagę internauty. Czemu mielibyśmy nie skorzystać z takiej dobroci. Warto przekierować go na naszą stronę internetową. Aktualnie jest to mały procent osób ale stale to wzrasta. Poza tym, to zawsze dodatkowy ruch, dobrze ztargetowany. Linkowanie własnej witryny w YT może wykonać na kilka sposobów ale o tym w kolejnym artykule.

Jeżeli artykuł będzie oceniony jako przydatny, będę kontynuował porady odnośnie wideo marketingu, tworzenia filmów na jego potrzeby oraz kompletowania narzędzi do sprawnego wykonywania materiałów wideo na te potrzeby. Pojawi się kilka artykułów, które zaznajomią Cię z mocą portalu YouTube. Wideo marketing jest coraz bardziej popularny w Polsce.

Nazywam się

Bartosz Bartczak “WideoNinja”

i od kilkunastu lat tworzę treści wideo. 

Pomagam przedsiębiorczym osobom tworzyć nienaganne wideo za pomocą sprawdzonej i rzetelnej wiedzy w skompresowanej formie.

5 komentarzy

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

  • Dzięki za ten poradnik, od jakiegoś czasu szukałem takich informacji na temat jak zrobić dobry film marketingowy, a tu wszystko ładnie prosto i w jednym miejscu 🙂

  • Właśnie jak wygląda sytuacja z pozycjonowaniem filmików w googlu?. Daje obecnie dobre rezultaty? Kiedyś wydaje mi się, że widziałem wiecej filmików w topach na różne frazy niż teraz.

  • Trochę późno dotarłem do tego materiału. Dawniej próbowałem robić marketing internetowy, ale jeszcze wtedy po prostu było za mało narzędzi do tego, by to chulało tak naprawdę. Dodatkowo nie było dobrego autorespondera takiego jak na przykład gvo czy a.i.o.p, który nie dawno wszedł. Teraz mamy kompletne narzędzia wszystko w jednym, ale ja na razie nie mam na to czasu spróbuję od nowa spróbować w przyszłości.